headershadow

Latest Blogposts

Energietarieven verlagen

second-opinion

Veel particulieren en bedrijven willen graag hun energietarieven verlagen, maar zijn bang voor de zorgen omtrent een overstap. Wij begrijpen dat en maken ook regelmatig mee dat een overstap niet goed is geregeld, wat vervolgens tot frustraties bij de klant kan leiden.

De irritaties kunnen veroorzaakt worden door de huidige energieleverancier, de nieuwe energieleverancier en soms zelfs de netbeheerder. Zodra wij deze constateren, trachten wij zo snel mogelijk duidelijkheid te scheppen en de problemen voor u op te lossen, zodat u echt kunt profiteren.

Wij worden zelf ook met enige regelmaat gebeld door callcenters en krijgen aanbiedingen te horen van 10 tot zelfs gegarandeerd minstens 30% korting op uw energierekening, gevolgd door de vraag: Meneer, wie wil dat niet? Ja dat wil iedereen wel, alleen….

…. Hoe kunt u dat mij garanderen als u niet eens mijn energietarieven kent? Ik ben in de praktijk tegen gekomen, dat mijn klanten door zo’n aanbieder zijn overgestapt en nu meer betalen voor hun stroom- en gastarief en voor kosten vastrecht, dan toen ze nog bij ons Collectief zaten. Enkel en alleen omdat een verkoper op zijn woord werd geloofd en er niet concreet naar de huidige tarieven was gekeken.

Wat wij ook zien is dat er helaas Collectieve bedrijven zijn, die de Colportagewet en Energiewet willen ontlopen door gebruik te maken van inschrijvingsbiljetten. Uw wensen worden genoteerd, wat u een goed gevoel geeft. Echter, als u hun Algemene Voorwaarden kritisch leest, kunt u lezen dat alle inkoopvoorwaarden van de klant uitdrukkelijk van de hand worden gewezen. Kortom, u bent met een kluitje in het riet gestuurd en u kunt niet meer van dit inschrijvingsbiljet af, wat door de aanbieder als een overeenkomst tussen 2 bedrijven wordt gezien. U krijgt na het ondertekenen van dit inschrijvingsbiljet ook geen 14 dagen bedenktijd en het bedrijf bepaald wie uw energieleverancier voor de komende 3 of 5 jaar wordt. U wordt minimaal 10% korting beloofd op de energierekening. Dat kunnen zij niet waar maken. Er wordt bedoeld: 10% korting op het energietarief. U weet alleen niet wanneer u die korting krijgt, omdat het een inschrijving voor onbepaalde tijd betreft. Er wordt verder niets gezegd over de kosten vastrecht en u moet het bedrijf een maandelijkse vergoeding betalen, die conform hun Algemene Voorwaarden op elk moment verhoogd kan worden, zonder dat dit tot ontbinding van de overeenkomst kan leiden. Kortom: het inschrijvingsbiljet is een carte blanche voor het bedrijf dat dit voor u regelt.

Is dit energiekosten verlagen wat u voor ogen had? Als iemand ongevraagd aan uw deur komt, zegt geen verkoper te zijn en u wel iets wil laten ondertekenen, zet dan alle alarmbellen aan. Onderteken niets en vraag eerst bedenktijd. Lees vervolgens de Algemene Voorwaarden goed en als u die niet begrijpt, vraag om een second opinion.

Energiekosten verlagen is goed mogelijk, maar helaas zijn er bedrijven die het niet zo nauw nemen met uw belangen.

Hoe werkt Bonergie dan?

Wij onderscheiden ons van veel internetaanbieders, callcenters en overige partijen. Wij garanderen u geen 10 tot zelfs 30% besparing op uw  energierekening. Onze voorkeurswerkwijze voor energiekosten verlagen is:

  1. U stuurt uw laatste energiejaarrekening naar info@bonergie.nl en geeft uw wensen door (de goedkoopste of meest duurzame voordelige aanbieder).
  2. Wij maken geheel VRIJBLIJVEND en GRATIS een besparingsberekening met aanbiedingen van meerdere energieleveranciers. Wij zijn onafhankelijk van deze energieleveranciers en de voordeligste kan per week verschillen. De voordeligste is bovendien afhankelijk van uw verbruik. Door variatie in energietarieven, welke ook afhankelijk zijn van uw verbruik, en variatie in vastrechtkosten, is niet automatisch een bepaalde energieleverancier voor iedereen aantrekkelijk. Wij bekijken per aansluiting welke energieleverancier het beste aan uw wensen voldoet. Dit kan betekenen dat wij al uw aansluitingen onderbrengen bij 1 energieleverancier, maar ook dat wij uw aansluitingen onderbrengen bij verschillende energieleveranciers. Dit alles is dus afhankelijk van uw wensen en uw verbruik. In de besparingsberekening kijken wij naar de variabele kosten. U ziet dan exact wat u op jaarbasis kan besparen, dus geen vage beloften, maar een CONCREET VOORSTEL!
  3. Nadat wij voor u een besparingsberekening hebben gemaakt, kunt u kiezen: u laat alles zoals het is, of u kiest een aanbieder uit onze besparingsvergelijking. In dat laatste geval, vult u een aanmeldingsformulier in en krijgt u als particulier of klein MKB’er standaard 14 dagen bedenktijd. Daarna regelen wij de overstap. Is er sprake van een flexibel contract, dan houden we rekening met een maand opzegtermijn bij uw huidige energieleverancier. Is er sprake van een vast contract, dan gaat de overdracht in op einddatum huidig contract. Voor grootverbruikers gelden andere regels. Zij krijgen aan aanbieding gebaseerd op een dagtarief of eventueel enkele dagen. Als zij een contract tekenen, dan geldt er geen 14 dagen bedenktijd. Dit is wettelijk zo geregeld. Daar kunnen wij ook niets aan veranderen. Bent u grootverbruiker en heeft u een aanbieding gekregen, dan mag u ons altijd om een second opinion vragen, zolang u maar niets hebt getekend.

Wilt u meer informatie?

Lees ook:

https://bonergie.nl/energietarieven/

https://bonergie.nl/wij-waarom/#comment-80

https://bonergie.nl/energietarieven/#comment-92

https://bonergie.nl/energietarieven/#comment-101

0 reacties op “Energietarieven verlagen

Plaats een reactie


*


Energietarieven verlagen

second-opinion

Veel particulieren en bedrijven willen graag hun energietarieven verlagen, maar zijn bang voor de zorgen omtrent een overstap. Wij begrijpen dat en maken ook regelmatig mee dat een overstap niet goed is geregeld, wat vervolgens tot frustraties bij de klant kan leiden.

De irritaties kunnen veroorzaakt worden door de huidige energieleverancier, de nieuwe energieleverancier en soms zelfs de netbeheerder. Zodra wij deze constateren, trachten wij zo snel mogelijk duidelijkheid te scheppen en de problemen voor u op te lossen, zodat u echt kunt profiteren.

Wij worden zelf ook met enige regelmaat gebeld door callcenters en krijgen aanbiedingen te horen van 10 tot zelfs gegarandeerd minstens 30% korting op uw energierekening, gevolgd door de vraag: Meneer, wie wil dat niet? Ja dat wil iedereen wel, alleen….

…. Hoe kunt u dat mij garanderen als u niet eens mijn energietarieven kent? Ik ben in de praktijk tegen gekomen, dat mijn klanten door zo’n aanbieder zijn overgestapt en nu meer betalen voor hun stroom- en gastarief en voor kosten vastrecht, dan toen ze nog bij ons Collectief zaten. Enkel en alleen omdat een verkoper op zijn woord werd geloofd en er niet concreet naar de huidige tarieven was gekeken.

Wat wij ook zien is dat er helaas Collectieve bedrijven zijn, die de Colportagewet en Energiewet willen ontlopen door gebruik te maken van inschrijvingsbiljetten. Uw wensen worden genoteerd, wat u een goed gevoel geeft. Echter, als u hun Algemene Voorwaarden kritisch leest, kunt u lezen dat alle inkoopvoorwaarden van de klant uitdrukkelijk van de hand worden gewezen. Kortom, u bent met een kluitje in het riet gestuurd en u kunt niet meer van dit inschrijvingsbiljet af, wat door de aanbieder als een overeenkomst tussen 2 bedrijven wordt gezien. U krijgt na het ondertekenen van dit inschrijvingsbiljet ook geen 14 dagen bedenktijd en het bedrijf bepaald wie uw energieleverancier voor de komende 3 of 5 jaar wordt. U wordt minimaal 10% korting beloofd op de energierekening. Dat kunnen zij niet waar maken. Er wordt bedoeld: 10% korting op het energietarief. U weet alleen niet wanneer u die korting krijgt, omdat het een inschrijving voor onbepaalde tijd betreft. Er wordt verder niets gezegd over de kosten vastrecht en u moet het bedrijf een maandelijkse vergoeding betalen, die conform hun Algemene Voorwaarden op elk moment verhoogd kan worden, zonder dat dit tot ontbinding van de overeenkomst kan leiden. Kortom: het inschrijvingsbiljet is een carte blanche voor het bedrijf dat dit voor u regelt.

Is dit energiekosten verlagen wat u voor ogen had? Als iemand ongevraagd aan uw deur komt, zegt geen verkoper te zijn en u wel iets wil laten ondertekenen, zet dan alle alarmbellen aan. Onderteken niets en vraag eerst bedenktijd. Lees vervolgens de Algemene Voorwaarden goed en als u die niet begrijpt, vraag om een second opinion.

Energiekosten verlagen is goed mogelijk, maar helaas zijn er bedrijven die het niet zo nauw nemen met uw belangen.

Hoe werkt Bonergie dan?

Wij onderscheiden ons van veel internetaanbieders, callcenters en overige partijen. Wij garanderen u geen 10 tot zelfs 30% besparing op uw  energierekening. Onze voorkeurswerkwijze voor energiekosten verlagen is:

  1. U stuurt uw laatste energiejaarrekening naar info@bonergie.nl en geeft uw wensen door (de goedkoopste of meest duurzame voordelige aanbieder).
  2. Wij maken geheel VRIJBLIJVEND en GRATIS een besparingsberekening met aanbiedingen van meerdere energieleveranciers. Wij zijn onafhankelijk van deze energieleveranciers en de voordeligste kan per week verschillen. De voordeligste is bovendien afhankelijk van uw verbruik. Door variatie in energietarieven, welke ook afhankelijk zijn van uw verbruik, en variatie in vastrechtkosten, is niet automatisch een bepaalde energieleverancier voor iedereen aantrekkelijk. Wij bekijken per aansluiting welke energieleverancier het beste aan uw wensen voldoet. Dit kan betekenen dat wij al uw aansluitingen onderbrengen bij 1 energieleverancier, maar ook dat wij uw aansluitingen onderbrengen bij verschillende energieleveranciers. Dit alles is dus afhankelijk van uw wensen en uw verbruik. In de besparingsberekening kijken wij naar de variabele kosten. U ziet dan exact wat u op jaarbasis kan besparen, dus geen vage beloften, maar een CONCREET VOORSTEL!
  3. Nadat wij voor u een besparingsberekening hebben gemaakt, kunt u kiezen: u laat alles zoals het is, of u kiest een aanbieder uit onze besparingsvergelijking. In dat laatste geval, vult u een aanmeldingsformulier in en krijgt u als particulier of klein MKB’er standaard 14 dagen bedenktijd. Daarna regelen wij de overstap. Is er sprake van een flexibel contract, dan houden we rekening met een maand opzegtermijn bij uw huidige energieleverancier. Is er sprake van een vast contract, dan gaat de overdracht in op einddatum huidig contract. Voor grootverbruikers gelden andere regels. Zij krijgen aan aanbieding gebaseerd op een dagtarief of eventueel enkele dagen. Als zij een contract tekenen, dan geldt er geen 14 dagen bedenktijd. Dit is wettelijk zo geregeld. Daar kunnen wij ook niets aan veranderen. Bent u grootverbruiker en heeft u een aanbieding gekregen, dan mag u ons altijd om een second opinion vragen, zolang u maar niets hebt getekend.

Wilt u meer informatie?

Lees ook:

https://bonergie.nl/energietarieven/

https://bonergie.nl/wij-waarom/#comment-80

https://bonergie.nl/energietarieven/#comment-92

https://bonergie.nl/energietarieven/#comment-101

0 reacties op “Energietarieven verlagen

Plaats een reactie


*