headershadow

Latest Blogposts

Bonergie opent POP-UP winkel in centrum Oldebroek

pop-up winkel

Ontvangstbalie pop-up winkel

Etalageraam

Informatiewand

Spreekkamer

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bonergie opent pop-up winkel in centrum Oldebroek. Daarmee wordt invulling gegeven aan een nieuwe stap tot groei van Bonergie en invulling van vragen van klanten.

In oktober 2012 heb ik besloten om na een periode van bijna 25 jaar als ontwerper/adviseur in loondienst en met een recht van 35 maand WW uitkering, niet langer genoegen te nemen met afwijzingen op sollicitaties als 52 jarige. Het werd de aanleiding om een sprong in het diepe te wagen door als zelfstandige verder te gaan. De opening van een pop-up winkel is de nieuwste uitdaging voor Bonergie.

Een bevriend installateur had mij gewezen op de grote vraag naar EPA-W energieadviseurs. Hij adviseerde mij zo’n opleiding te volgen. Door het opleidingsinstituut werd mij werk als ZZP’er gegarandeerd als ik gecertificeerd zou zijn. Toen de opleiding was afgerond, was de vraag door gewijzigde overheidsregels flink af genomen. Opnieuw stond ik met lege handen. Ondertussen had ik ook ervaring opgedaan met het afsluiten van energiecontracten. Deze werkzaamheden en de vooruitzichten waren de belangrijkste aanleiding om geheel zelfvoorzienend te worden.

 

Failliete energieleveranciers

Groot was de schrik dat twee maand na oprichting een energieleverancier failliet ging. Dat zorgde ook voor onrust  onder mijn klanten. Vervolgens zorgde een auto-ongeluk voor whiplashklachten. Dit verhoogde niet mijn aantrekkelijkheid om terug te keren naar WW-uitkering en weer te solliciteren. Eindigen in de bijstand zag ik ook niet als aantrekkelijk vooruitzicht. Doorgaan op eigen kracht en geheel zelfvoorzienend worden trok mij meer dan thuis stil te zitten.

Ondanks (of dankzij) die moeilijke start, werd het wel een zeer leerzame periode. Toen een half jaar later nog een energieleverancier failliet ging, wist ik op basis van mijn eerdere ervaring, hoe ik mijn klanten goed kon adviseren. Deze ervaringen waren ook de aanleiding om nooit meer afhankelijk van één energieleverancier te willen worden. Momenteel kan ik voor bijna 20 verschillende energieleveranciers energiecontracten afsluiten. Afhankelijk van de wensen van de klant en het verbruik, wordt voor die klant een aantal energieleveranciers geselecteerd. De klant kan vervolgens kiezen.

 

Betrokken en voordelig

Indien gewenst, komt ik thuis een en ander uitleggen. De energieklanten komen inmiddels uit het gehele land, van Waddenzee tot Zuid Limburg. Veel klanten heb ik nog nooit live ontmoet. Aanvragen komen vaak ook via de website of e-mail binnen. Op basis van een energiejaarrekening maak ik vergelijkingen. Dat is veel realistister dan aanbiedingen per telefoon of veel vergelijkingssites. Naast energietarieven wordt ook gekeken naar vastrechtkosten, eventuele boetes en aansluitwaarden, welke bepalend zijn voor kosten netbeheerders. Vooral als panden een andere functie hebben gekregen of er drastisch aan daling energieverbruik is gewerkt, gaat het op dat vlak nog wel eens mis. Veel energievergelijkers besteden hier geen aandacht aan.

Die betrokkenheid met mijn klanten is een van de belangrijkste toegevoegde waarden van Bonergie. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen een particulier met laag verbruik of een ondernemer met een groot volume. Voor iedere gebruiker is een passende oplossing te vinden. Daarnaast brengt ik voor mijn bemiddeling in de zoektocht naar juiste bijpassende energieleverancier geen kosten in rekening. Je bent of wordt ook nergens lid van.

 

Ledverlichting

Naast het afsluiten van energiecontracten werd ook ledverlichting verkocht. Hiermee daalt het stroomverbruik. Investeren in LED-verlichting verdient je altijd sneller terug dan investeren in zonnepanelen. Bovendien hoef je energie die je niet verbruikt ook niet zelf op te wekken en kun je sneller energieneutraal worden. Zo heb ik direct of indirect meerdere parkeergarages, kantoren, horecagelegenheden en woningen volledig van ledverlichting mogen voorzien.

 

Zonnepanelen

De volgende stap werd de verkoop van zonnepanelen. De focus ligt daarbij op het hoogste rendement op de investering in plaats van laagste aanschafprijs. Mijn bedrijfskundige opleiding (2011-2013) in combinatie met de opleiding tot Register Solar-Specialist (2016) komen hierbij goed van pas. Naarmate systemen groter worden, kan er scherper worden aangeboden en complexere situaties vormen altijd een extra uitdaging in de zoektocht naar een passende oplossing. Daar ligt ook mijn belangrijkste onderscheidende vermogen. Hoe complexer een situatie is/wordt, hoe groter de uitdaging wordt om daarvoor een oplossing te vinden. Recent is in concurrentie nog een opdracht verworven voor levering van 65.000 WP aan panelen voor een nieuw bedrijfspand.

 

Warmtepompen

Door de toenemende aandacht om het gasverbruik terug te dringen heeft ook de verkoop van warmtepompen meer aandacht gekregen. Dit heeft inmiddels geresulteerd in een opdracht voor levering van een compleet verwarmingssysteem (warmtepomp en vloerverwarming) en zonnepanelen  voor een nieuw te bouwen woning.

 

Overige diensten en producten

Andere geleverde producten en diensten zijn elektrische laadpalen voor auto’s, EPA-energiemaatwerkadviezen voor aanvraag van duurzaamheidsleningen, het maken van warmteverliesberekeningen voor nieuwe en bestaande woningen. Deze berekeningen vormen een basis om te onderzoeken of een woning van gas af kan.

 

Installatiewerk

Het installatiewerk wordt uitgevoerd door erkende gecertiificeerde installateurs die voldoen aan de eisen van de fabrikanten. Hiermee worden fabrieksgaranties gegarandeerd en de kwaliteit van geleverde systemen zoveel mogelijk gewaarborgd.

Hoewel de beginperiode van Bonergie zeker niet gemakkelijk was en waar een anderen waarschijnlijk al lang waren afgehaakt, bleef ik vertrouwen op mijn eigen visie en uitdagingen. Ik was bereid om alles te blijven geven om mijn doelen te verwezenlijken: onafhankelijk worden van uitkeringen en dienstbaar zijn naar klanten.

 

Kantoor en pop-up winkel

De successen zorgden er wel voor dat ik steeds vaker de vraag kreeg naar mijn winkel.  Lange tijd is er bewust voor gekozen om vanuit huis te werken. Ik gaf de voorkeur aan een persoonlijk adviesgesprek op locatie. Een winkel brengt toch extra kosten met zich mee. Het groeiend aantal klanten en de verscheidenheid aan producten en diensten, waren aanleiding om te kijken naar een kantoor voor een persoonlijk adviesgesprek en een winkelruimte. In de verkenningstocht naar de verschillende mogelijkheden deed zich plotseling een kans voor. Er werd in het centrum van Oldebroek een leegstaand kantoorpand aangeboden om als proef te betrekken. Hoewel het pand groter is, dan wat ik zocht, heb ik de uitdaging aangenomen.

Er is gekozen voor een in Oldebroek nog weinig bekende pop-up winkel concept. De begane grond van het pand wordt gedeeld met Buurtzorg Oldebroek en er is plek voor nog een extra partij. Belangstellenden om samen met mij dit kantoorpand verder in te vullen kunnen zich melden. Het zou mooi zijn als we elkaar ook in dienstverlening en producten kunnen versterken.

 

Opening pop-up winkel

Vrijdag 28 juli is de pop-up winkel voor het eerst open gegaan. Door de snelheid waarmee alles is gegaan en de vakantieperiode is de aanloop nog gering, maar de reacties van de eerste bezoekers zijn erg positief en heeft al tot offerteverzoeken geleidt. In de pop-up winkel is een lange informatiewand aanwezig en worden producten uitgestald. Naast de pop-up winkel is er kantoorruimte aanwezig, waar overleg gevoerd kan worden over verlagen energiekosten en presentaties/voorlichting gegeven aan kleine groepen.  De komende weken zal er nog het een en ander veranderen aan de inrichting en uitstraling van de pop-up winkel, maar het begin is er!

 

Komend najaar

De maand september wil ik gebruiken om het publiek meer kennis met Bonergie te laten maken. De maand oktober wil ik in het teken van het 5-jarig bestaan van Bonergie zetten. Het voornemen is om eind dit jaar de balans op te maken of Oldebroek de behoefte heeft aan een ‘supermarkt om energiekosten te verlagen.’ Ik weet dat ik alle aansluitingen in gemeente Oldebroeker bij elkaar heel eenvoudig minimaal een miljoen aan energiekosten kan laten besparen. Ze moeten er alleen voor open staan.

Ik ben niet iemand die je ’s avonds ongevraagd lastig valt met telefoontjes over energiecontracten. In dat opzicht probeer ik mijn klanten te behandelen, zoals ik zelf ook graag behandeld zou willen worden. Als je bij mij komt met je energiejaarrekening of een (verlengings)aanbod, kijk ik graag met je mee of het een goed aanbod is. Wie goed zit, krijgt dat ook te horen. Kan het goedkoper, dan help ik je graag, zonder dat het je iets kost. Het enige wat ik je van je vraag is informatie over je huidige situatie en aandacht. Daarna mag je zelf kiezen.

Heb je interesse in wat ik voor jou kan betekenen, kom gerust langs tijdens de openingstijden van de pop-up winkel. De bezetting is door mijn diversiteit van producten en werkzaamheden een aandachtspunt. Daarom heb ik er als start voor gekozen om de pop-up winkel te openen op vrijdagavond (koopavond) en zaterdagmorgen. Daarnaast is bezoek van kantoor of pop-up winkel op afspraak mogelijk. Het adres is Zuiderzeestraatweg 160 I, 8096 CE te Oldebroek.

Meer informatie is verkrijgbaar op de Facebookpagina www.facebook.com/bonergie   (liken wordt gewaardeerd). Daarnaast ben ik bereikbaar per mail (info@bonergie.nl) en/of navolgend contactformulier.

Contactformulier

0 reacties op “Bonergie opent POP-UP winkel in centrum Oldebroek

Plaats een reactie


*