headershadow

Latest Blogposts

Ben jij gedupeerd door faillissement Welkom Energie?

Bonergie biedt gratis hulp aan gedupeerden Welkom Energie.

Ben jij ook getroffen door het faillissement van Welkom Energie?

Bonergie biedt je gratis hulp aan.

Stuur de volgende gegevens naar bonergie@gmail.com en wij helpen je verder:

  1. leveringsovereenkomst Welkom Energie met bijbehorende verbruikcijfers
  2. eindafrekening Welkom Energie
  3. indien beschikbaar: energiejaarrekening 2020/2021
  4. aanbod Eneco
  5. eventueel aanbod van een andere energieleverancier (je hebt na aanmelding nog 14 dagen bedenktijd)
  6. inzage in eventueel afwijking energieverbruik afgelopen jaar door bijvoorbeeld aanschaf zonnepanelen, isolatie of elektrische auto
  7. eventuele wensen, vragen of opmerkingen

Bij ons wordt iedere aanvraag persoonlijk behandeld.

Wat voor jou het voordeligste is, hoeft dat niet voor iemand anders te zijn. Het beste aanbod, hangt vooral af van je persoonlijke situatie. We zijn heel veel variaties.

 

Hoe werkt Bonergie?

Bonergie is CIRE gecertificeerde intermediair/tussenpersoon energiecontracten en doet dit werk sinds december 2011. De afgelopen 10 jaar heeft Bonergie vier faillissementen van energieleveranciers meegemaakt, waarvoor klanten waren aangemeld. In de praktijk zijn in deze periode nog meer energieleveranciers failliet gegaan.

Een energieleverancier kan altijd omvallen. De ACM verzorgt namens de overheid de leveringsvergunningen. Als die wordt ingetrokken, heeft de energieleverancier geen bestaansrecht meer. Om die reden heeft de directeur van Welkom Energie het faillissement aangevraagd, nadat de ACM besloten had dat Welkom Energie per 1 november geen energie meer mag leveren aan haar klanten.

Bonergie verzamelt nu gegevens van klanten die geholpen willen worden en biedt deze aan bij verschillende marktpartijen, om zo een mooi collectief aanbod te krijgen.

Wil je mee doen?

Mail dan je gegevens naar bonergie@gmail.com en we nemen contact met je op voor nadere informatie.

 

 

 

3 reacties op “Ben jij gedupeerd door faillissement Welkom Energie?


Comment author said

Door Paul van Schaagen op 8 november 2021 om 15:32

Willem regelt al jaren onze energie contracten. Ook nu we gedupeerd zijn door het faillissement van welkom energie heeft hij alles op alles gezet om ons te helpen. Meer dan tevreden over de werkwijze van deze man. Eerlijk en open advies zonder nare kleine lettertjes. Ik raad iedereen aan om eens met hem om de tafel te gaan zitten.

 

Comment author said

Door Lion Hintzen op 13 november 2021 om 18:46

Dit is toch pure fraude.
In het voorjaar mensen lokken met de laagste tarieven.
Vervolgens zou Eneco alles overnemen op 15 oktober.
Toen de gasprijzen bleven stijgen heeft Eneco alles failliet laten gaan, exact getimed zodat de incasso’s van augustus precies 1 dag te lang geleden waren om te storneren.
Alle teveel betaalde voorschotten en welkomst bonus weg. Voor mij € 658.
Vervolgens.biedt Eneco een wurgcontract waar je niet alleen hogere tarieven betaald maar ook flink mag bijbetalen als je in maart gaat overstappen. Dit moet juridisch aangevochten worden. 90.000 klanten keer € 658 is 59 miljoen euro. Aangezien ik geen stroom terug lever en niet extreem veel verbruik is het werkelijke bedrag nog hoger.

 

Comment author said

Door Willem op 28 november 2021 om 02:24

Hallo Lion, ik begrijp je reactie en ondanks dat ik ook niet alles weet, denk ik dat aantal zaken iets genuanceerder liggen. Desondanks vind ik ieder faillisement een drama voor de mensen die hierdoor benadeeld worden. Het is aan de currator om alle problemen boven water te krijgen. Mbt teveel betaalde bedragen bestaat de mogelijkheid om bij je bank een MOI in te dienen. Dan kun je tot 13 maanden automatisch afgeschreven bedragen terug vragen. Betaald je met acceptgiro dan bestaat (helaas) die mogelijkheid niet. Mbt verkoop energieleveranciers: dat gebeurd vaker. Eneco heeft ook eerder Dong Energie en E.ON gekocht. Dat is niet via een faillisement gebeurd. Een partij die financieel in de problemen zit/komt, heeft de mogelijkheid zijn bedrijf met klanten te verkopen, maar kan natuurlijk nooit gedwongen worden. Als verkoop niet door gaat en ACM trekt leveringsvergunning in, dan ben je een energiebedrijf met klanten (in dit geval 90.000), maar mag je niets leveren. Dat is geen bestaansrecht voor een bedrijf. Dat vervolgens de bestuurder een faillisement aanvraagt, is bijna een logisch gevolg van het intrekken leveringsvergunning zonder verkoop. Over de hele gang van zaken is het laatste woord nog niet gesproken. De tijd zal leren, hoeveel er echt bekend wordt. Wat ik kan doen is mensen zoveel mogelijk helpen om uit deze ellende te komen. Dat is voor iedereen anders. Voor mensen met zonnepanelen heb ik een ander advies als voor mensen zonder zonnepanelen. Ook is er verschil tussen wel/niet gasloos en tenslotte natuurlijk wat de wensen van betreffende klanten zijn. Je mag mij altijd een mail sturen. Dan help ik je verder met een persoonlijk advies, dat veel verder gaat dan veel internet aanbieders of consumentenveilingen. Wil je als een nummer in een cluster behandeld worden op zoek naar de grote gemene deler of wil je liever een persoonlijk advies afgestemd op jouw situatie door iemand die al bijna 10 jaar in dit werk zit en de markt kent?

 

Plaats een reactie


*


Ben jij gedupeerd door faillissement Welkom Energie?

Bonergie biedt gratis hulp aan gedupeerden Welkom Energie.

Ben jij ook getroffen door het faillissement van Welkom Energie?

Bonergie biedt je gratis hulp aan.

Stuur de volgende gegevens naar bonergie@gmail.com en wij helpen je verder:

  1. leveringsovereenkomst Welkom Energie met bijbehorende verbruikcijfers
  2. eindafrekening Welkom Energie
  3. indien beschikbaar: energiejaarrekening 2020/2021
  4. aanbod Eneco
  5. eventueel aanbod van een andere energieleverancier (je hebt na aanmelding nog 14 dagen bedenktijd)
  6. inzage in eventueel afwijking energieverbruik afgelopen jaar door bijvoorbeeld aanschaf zonnepanelen, isolatie of elektrische auto
  7. eventuele wensen, vragen of opmerkingen

Bij ons wordt iedere aanvraag persoonlijk behandeld.

Wat voor jou het voordeligste is, hoeft dat niet voor iemand anders te zijn. Het beste aanbod, hangt vooral af van je persoonlijke situatie. We zijn heel veel variaties.

 

Hoe werkt Bonergie?

Bonergie is CIRE gecertificeerde intermediair/tussenpersoon energiecontracten en doet dit werk sinds december 2011. De afgelopen 10 jaar heeft Bonergie vier faillissementen van energieleveranciers meegemaakt, waarvoor klanten waren aangemeld. In de praktijk zijn in deze periode nog meer energieleveranciers failliet gegaan.

Een energieleverancier kan altijd omvallen. De ACM verzorgt namens de overheid de leveringsvergunningen. Als die wordt ingetrokken, heeft de energieleverancier geen bestaansrecht meer. Om die reden heeft de directeur van Welkom Energie het faillissement aangevraagd, nadat de ACM besloten had dat Welkom Energie per 1 november geen energie meer mag leveren aan haar klanten.

Bonergie verzamelt nu gegevens van klanten die geholpen willen worden en biedt deze aan bij verschillende marktpartijen, om zo een mooi collectief aanbod te krijgen.

Wil je mee doen?

Mail dan je gegevens naar bonergie@gmail.com en we nemen contact met je op voor nadere informatie.

 

 

 

3 reacties op “Ben jij gedupeerd door faillissement Welkom Energie?


Comment author said

Door Paul van Schaagen op 8 november 2021 om 15:32

Willem regelt al jaren onze energie contracten. Ook nu we gedupeerd zijn door het faillissement van welkom energie heeft hij alles op alles gezet om ons te helpen. Meer dan tevreden over de werkwijze van deze man. Eerlijk en open advies zonder nare kleine lettertjes. Ik raad iedereen aan om eens met hem om de tafel te gaan zitten.

 

Comment author said

Door Lion Hintzen op 13 november 2021 om 18:46

Dit is toch pure fraude.
In het voorjaar mensen lokken met de laagste tarieven.
Vervolgens zou Eneco alles overnemen op 15 oktober.
Toen de gasprijzen bleven stijgen heeft Eneco alles failliet laten gaan, exact getimed zodat de incasso’s van augustus precies 1 dag te lang geleden waren om te storneren.
Alle teveel betaalde voorschotten en welkomst bonus weg. Voor mij € 658.
Vervolgens.biedt Eneco een wurgcontract waar je niet alleen hogere tarieven betaald maar ook flink mag bijbetalen als je in maart gaat overstappen. Dit moet juridisch aangevochten worden. 90.000 klanten keer € 658 is 59 miljoen euro. Aangezien ik geen stroom terug lever en niet extreem veel verbruik is het werkelijke bedrag nog hoger.

 

Comment author said

Door Willem op 28 november 2021 om 02:24

Hallo Lion, ik begrijp je reactie en ondanks dat ik ook niet alles weet, denk ik dat aantal zaken iets genuanceerder liggen. Desondanks vind ik ieder faillisement een drama voor de mensen die hierdoor benadeeld worden. Het is aan de currator om alle problemen boven water te krijgen. Mbt teveel betaalde bedragen bestaat de mogelijkheid om bij je bank een MOI in te dienen. Dan kun je tot 13 maanden automatisch afgeschreven bedragen terug vragen. Betaald je met acceptgiro dan bestaat (helaas) die mogelijkheid niet. Mbt verkoop energieleveranciers: dat gebeurd vaker. Eneco heeft ook eerder Dong Energie en E.ON gekocht. Dat is niet via een faillisement gebeurd. Een partij die financieel in de problemen zit/komt, heeft de mogelijkheid zijn bedrijf met klanten te verkopen, maar kan natuurlijk nooit gedwongen worden. Als verkoop niet door gaat en ACM trekt leveringsvergunning in, dan ben je een energiebedrijf met klanten (in dit geval 90.000), maar mag je niets leveren. Dat is geen bestaansrecht voor een bedrijf. Dat vervolgens de bestuurder een faillisement aanvraagt, is bijna een logisch gevolg van het intrekken leveringsvergunning zonder verkoop. Over de hele gang van zaken is het laatste woord nog niet gesproken. De tijd zal leren, hoeveel er echt bekend wordt. Wat ik kan doen is mensen zoveel mogelijk helpen om uit deze ellende te komen. Dat is voor iedereen anders. Voor mensen met zonnepanelen heb ik een ander advies als voor mensen zonder zonnepanelen. Ook is er verschil tussen wel/niet gasloos en tenslotte natuurlijk wat de wensen van betreffende klanten zijn. Je mag mij altijd een mail sturen. Dan help ik je verder met een persoonlijk advies, dat veel verder gaat dan veel internet aanbieders of consumentenveilingen. Wil je als een nummer in een cluster behandeld worden op zoek naar de grote gemene deler of wil je liever een persoonlijk advies afgestemd op jouw situatie door iemand die al bijna 10 jaar in dit werk zit en de markt kent?

 

Plaats een reactie


*